Forum ETA GR2 SEM "I" MGR Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tematy prac MEUS i IEwT Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Romek
Maniak postów
Maniak postów



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:23, 09 Lis 2010 Powrót do góry

Oto tematy pracy, jeżeli ktokolwiek z licznej grupy maszynowo-transportowej jeszcze tego nie ma Wesoly
1) Silnik skokowy hybrydowy i magnetoelektryczny w różnych stanach pracy.
dr inż. Barbara Kulesz
Konstrukcyjno-laboratoryjna.
Dla dwóch typów silników skokowych – hybrydowego i magnetoelektrycznego – należy skonstruować sterownik zapewniający następujące możliwości: praca pełno skokowa, półskokowa, mikroskopowa, bipolarna, unipolarna (z pomiarem chwilowej wartości prądu w uzwojeniach silnika) przy zadawanej częstotliwości napięcia zasilania w granicach 0-1000Hz. Wykonać również układ zapewniający obciążenie silnika stałym momentem wraz z pomiarem tego momentu.
2) Farma wiatrowa współpracująca z elektrownią szczytowo-pompową.
Prof. dr hab. inż. Tadeusz Glinka
Teoretyczno-praktyczna.
1. Przeprowadzić analizę możliwości technicznych i ekonomicznych budowy farmy wiatrowej na górze Żar koło Żywca. Analiza powinna zawierać:
• Prędkość wiatru w przedziale czasowym 1 roku;
• Liczbę i rozłożenie w terenie elektrowni wiatrowych;
• Określenie mocy znamionowej elektrowni dla umownej prędkości wiatru 1m/s.
2. Przeprowadzić analizę współpracy plazmy wiatrowej z istniejącą elektrownią szczytowo-pompową:
• W okresach czasu gdy prędkość wiatru jest duża (maksymalna);
• W okresach czasu gdy prędkość wiatru jest mała (około 5m/s).
3. Wnioski.
3) Zastosowanie pakietu Scilab-Xcos do projektowania proporcjonalnych obserwatorów strumieni magnetycznych silnika indukcyjnego.
dr inż. Tadeusz Białoń
Teoretyczno-symulacyjna.
Celem pracy jest zaprojektowanie proporcjonalnego obserwatora strumieni magnetycznych wybranego silnika indukcyjnego przy wykorzystaniu programu Scilab oraz przeprowadzenie badań symulacyjnych tego obserwatora w programie Xcos.
W szczególności praca polega na:
• Przeprowadzeniu rozpoznania literaturowego tematu;
• Napisaniu programu realizującego dobór parametrów obserwatora metodą macierzy diadycznych (Scilab);
• Utworzeniu modelu symulacyjnego układu silnik – obserwator (Xcos);
• Przeprowadzeniu badań symulacyjnych dla wybranych stanów pracy silnika i wybranych rodzajów zakłóceń obserwatora;
• Opracowaniu wyników symulacji i sformułowaniu wniosków.
4) Obliczenia polowe i właściwości silnika bezszczotkowego prądu stałego z zewnętrznym wirnikiem.
dr inż. Roman Miksiewicz
Teoretyczno-obliczeniowa.
• Rozeznanie literaturowe dotyczące rozwiązań konstrukcyjnych i właściwości silników bezszczotkowych prądu stałego z zewnętrznym wirnikiem z magnesami;
• Opracowanie projektu wstępnego na podstawie obliczeń obwodowych;
• Opracowanie modelu polowego silnika do obliczeń MES (2D);
• Badania symulacyjne i analiza wyników obliczeń wpływu różnych wielkości konstrukcyjnych obwodu elektromagnetycznego na właściwości eksploatacyjne silnika;
• Opracowanie wytycznych projektowych dla silników z zewnętrznym wirnikiem.
5) Optymalizacja parametrów stabilizatorów systemowych z uwzględnieniem niepewności parametrów zespołów wytwórczych.
dr inż. Adrian Nocoń
Teoretyczna.
Celem pracy jest analiza możliwości optymalnego doboru nastawień stabilizatorów systemowych z uwzględnieniem niepewności parametrów modeli matematycznych zespołów wytwórczych pracujących w krajowym systemie elektroenergetycznym (KSE).
• Rozeznanie literaturowe dotyczące stabilizatorów systemowych i ich optymalizacji;
• Opracowanie katalogu parametrów modeli matematycznych źródeł wytwórczych dużych i małych mocy;
• Analiza stanów przejściowych wybranego fragmentu KSE, w obliczeniach wykorzystany zostanie program PSL firmy GE;
• Optymalizacja nastawień stabilizatorów systemowych z uwzględnieniem niepewności parametrów zespołów wytwórczych pracujących w KSE.
6) Badania wpływu ekscentryczności wirnika silnika indukcyjnego metodą elementów skończonych.
dr inż. Andrzej Boboń
Teoretyczno-obliczeniowa.
• Przegląd literatury i opis właściwości silników indukcyjnych przy ekscentryczności wirnika;
• Opracowanie dwuwymiarowego modelu polowego silnika indukcyjnego przy ekscentrycznie położonym wirniku w programie metody elementów skończonych;
• Wielowariantowe badania rozkładów pól elektromagnetycznych naprężeń i sił elektromagnetycznych oraz przebiegów prądu stojana.
7) Obliczenia rozkładu temperatury w silniku przy regulacji prędkości obrotowej.
dr inż. Roman Krok
Teoretyczno-obliczeniowy.
Przegląd metod i układów do regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych:
• Utworzenie sieci cieplnej do obliczeń rozkładu temperatury w silniku klatkowym;
• Obliczenie rozkładów temperatury w wybranych silnikach indukcyjnych współpracujących z układami do regulacji prędkości obrotowej;
• Ocena zagrożeń termicznych występujących w silnikach indukcyjnych pracujących z regulowaną prędkością obrotową na podstawie uzyskanych wyników obliczeń.
Mikroprocesorowy układ do pomiaru, archiwizacji i wizualizacji sygnałów z czujników znajdujących się w pojeździe.
dr inż. Andrzej Sikora
Teoretyczno-praktyczna.
Teoretyczne przedstawienie jakie sygnały docierają do sterownika silnika spalinowego. Projekt układu, zaprogramowanie mikroprocesora, wykonanie praktyczne, przeprowadzenie badań.
9) Ładowarka akumulatorów kwasowo-ołowiowych współpracująca z panelem fotowoltaicznym i oświetleniem sygnalizacyjnym LED.
dr inż. Andrzej Sikora
Teoretyczno-praktyczna.
Dobór pojemności akumulatora oraz mocy panelu fotowoltaicznego do zastosowanego oświetlenia LED, badania eksploatacyjne panelu fotowoltaicznego, projekt i budowa autonomicznej ładowarki buforowej akumulatorów kwasowo-ołowiowych.
10) Opracowanie wskaźników oceny sprawności katalizatora w systemie EOBD samochodu.
dr inż. Rafał Setlak
Teoretyczno-pomiarowa.
Opis procedur diagnostycznych sond Lambda przeprowadzanych przez sterowniki samochodów w systemie EOBD. Wykonanie pomiarów laboratoryjnych przebiegów napięć wyjściowych sond cyrkonowych głównych i diagnostycznych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Romek dnia Wto 15:24, 09 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)